slovenský raj
husky logo

Partneri AHS :

HUSKY
výrobca kvalitného outdoorového oblečenia, batohov, spacích vakov a stanov.

DAJAMA vydavateľstvo
sa od začiatku svojej existencie venuje propagácii regiónov Slovenska a vydávaniu publikácií o jeho geograficko-historických oblastiach.

Krásy Slovenska
Turisticko-vlastivedný časopis pre tých, ktorí majú radi turistiku, cestovanie a neustále objavovanie Slovenska.

vytlačiť stránku

Ubytovanie :

penzion Patierna Penzión Pastierňa
Navštívte vyhľádavaný penzión na okraji obce Dedinky, obklopený galériou Gačovských skál ....

chata Piecky Chata Piecky
Jej názov je odvodený od niekdajšej píly a ešte dnes je tu možno nájsť niekoľko pôvodných zrubových ....

privat Cassiopea Privát Cassiopea
Ubytovanie Cassiopeia sa nachádza v južnej časti Národného parku Slovenský raj v obci Mlynky ....

Kláštorisko Kláštorisko
Klaštorisko -jediné turistické stredisko vo vnútri Slovenského raja je aj významnou archeologickou lokalitou....

slovensky_raj

Východiskový bod : Podlesok

Na Kláštorisko a späť

Pri Podlesku - Podlesok - Kláštorisko

Obtiažnosť : šport
Dĺžka trasy : 6,5 km
Vhodná pre : horský bicykel
Farba cyklotrasy : zelená
Druhy ciest : miestna komunikácia, lesná cesta so spev. povrchom

Charakteristika trasy a krajiny : mierne náročná cyklotrasa v severnej časti Národného parku Slovenský raj. Cyklotrasa je určená len pre cyklotúru na Kláštorisko a späť! Pri jazde späť treba venovať zvýšenú pozornosť bez¬pečnej jazde. Cyklotrasa prechádza významným turistickým strediskom Podlesok a okolo ústia rokliny Suchá Belá (prístupná iba pre pešiu turistiku !). Prechádza krajinou Slovenského raja v jeho severnej časti. V prvej časti otvorená krajina. ostatná časť lesná krajina.
Atrakcie cyklotrasy : NÁRODNÝ PARK SLOVENSKÝ RAJ: prírodná atrakcia - roklina Suchá Belá; KLÁŠTORISKO - ruiny klᚬtora rehole kartuziánov postaveného v roku 1305; v blízkosti HRABUŠICE – kostol sv. Vavrinca diakona (kat.) (pol. 13. stor.); BETLANOVCE - najstarší renesančný kaštieľ na Spiši (1564-1568). kúria neskorobaroková (2. pol. 18. stor.). kostol sv. Kozmu a Damiána (kat.) (1309)
Popis trasy : z križovatky štátnej cesty a miestnej komunikácie. ktorá je zároveň križovatkou cyklotrás Pri Podlesku (modrá cykloznačka trasy Mýto - Krivian a popisovaná zelená cykloznačka Pri Podlesku - Kláštorisko) odbočiť južne, smerom na Podlesok - miernym zjazdom okolo parkoviska cez rieku Veľká Biela voda (vpravo autokemping) k centrálnej orientácii na Podlesku - doľava cez mostík a hneď doprava po lesnej ceste smerom do lesa - po vstupe do lesa, úsek Podlesok - Nad Podleskom náročnejšie stúpanie - na rázcestí lesných ciest (Nad Podleskom) doľava traverzujúc masív spájajúci Čertovu sihoť s planinou Glac mierne tiahle stúpanie s početnými zákrutami a s peknými výhľadmi na Hornádsku kotlinu, Levočské vrchy a Vysoké Tatry až na poľanu Kláštorisko. Nezabudnite sa vrátiť ako ste prišili. Správajte sa ohľaduplne k peším turistom.