slovenský raj
husky logo

Partneri AHS :

HUSKY
výrobca kvalitného outdoorového oblečenia, batohov, spacích vakov a stanov.

DAJAMA vydavateľstvo
sa od začiatku svojej existencie venuje propagácii regiónov Slovenska a vydávaniu publikácií o jeho geograficko-historických oblastiach.

Krásy Slovenska
Turisticko-vlastivedný časopis pre tých, ktorí majú radi turistiku, cestovanie a neustále objavovanie Slovenska.

vytlačiť stránku

Ubytovanie :

penzion Patierna Penzión Pastierňa
Navštívte vyhľádavaný penzión na okraji obce Dedinky, obklopený galériou Gačovských skál ....

chata Piecky Chata Piecky
Jej názov je odvodený od niekdajšej píly a ešte dnes je tu možno nájsť niekoľko pôvodných zrubových ....

privat Cassiopea Privát Cassiopea
Ubytovanie Cassiopeia sa nachádza v južnej časti Národného parku Slovenský raj v obci Mlynky ....

Kláštorisko Kláštorisko
Klaštorisko -jediné turistické stredisko vo vnútri Slovenského raja je aj významnou archeologickou lokalitou....

slovensky_raj

Východiskový bod : Spišská Nová Ves

Hornádskou kotlinou

Spišská Nová Ves - Smižianska Maša – Čingov (rázc.) - Ďurkovec (rázc.) - Spišské Tomášovce

Obtiažnosť : rekreačná
Dĺžka trasy : 10 km
Vhodná pre : cestný bicykel
Farba cyklotrasy : červená
Druhy ciest : štátne, miestne a poľné

Charakteristika trasy a krajiny : nenáročná cyklotrasa vedená častou Hornádskej kotliny a okrajom severnej časti Slovenského raja s výhtadmi na bližšie i vzdialenejšie pohoria. V celej svojej dĺžke vedie otvorenou krajinou. Plánované je jej rozšírenie do ďalších častí Hornádskej kotliny.
Atrakcie cyklotrasy : SPIŠSKÁ NOVÁ VES: pamiatková zóna-kat. kostol zo 14. stor. s najvyššou kostolnou vežou na Slovensku s vyhliadkou, Radnica (17. stor.), Provinčný dom, Reduta, Múzeum Spiša, Galéria umelcov Spiša; SLOVENSKÝ RAJ: národný park; SPIŠSKÉ TOMÁŠOVCE: kostol sv. Michala archan. (kat.) (1. pol. 14. stor.), chránený strom (lipa)
Popis trasy : z križovatky miestnych komunikácií cez sídlisko západne okolo pravého brehu rieky Hornád - za sídliskom po riečnom vale stále po pravom brehu rieky Hornád krížom cez miestnu komunikáciu pri obci - poľnou cestou ku Smižianskej Maši - na miestnej komunikácii v Smižianskej Maši odbočiť doprava cez most miernym krátkym stúpaním na križovatku ciest a križovatku cyklotrás (zelená cyk¬loznačka na Košiarny briežok) - odbočiť doľava západne na štátnu cestu - strmým stúpaním (300 m) na vrchol stúpania (kruhový výhrad) o miernym zjazdom na križovatku ciest Čingov (rázc.) - odbočiť doprava smerom na Spišské Tomášovce - pohodlne rovinatým úsekom na križo¬vatku ciest a cyklotrás Ďurkovec (rázc.), (žltá cykloznačka k Tomášovskému výhľadu) - na križovatke rovno do obce Spišské Tomášovce, východiska troch cyklotrás pri miestnom cintoríne (červená, modrá, žltá cykloznačka).