slovenský raj
husky logo

Partneri AHS :

HUSKY
výrobca kvalitného outdoorového oblečenia, batohov, spacích vakov a stanov.

DAJAMA vydavateľstvo
sa od začiatku svojej existencie venuje propagácii regiónov Slovenska a vydávaniu publikácií o jeho geograficko-historických oblastiach.

Krásy Slovenska
Turisticko-vlastivedný časopis pre tých, ktorí majú radi turistiku, cestovanie a neustále objavovanie Slovenska.

vytlačiť stránku

Ubytovanie :

penzion Patierna Penzión Pastierňa
Navštívte vyhľádavaný penzión na okraji obce Dedinky, obklopený galériou Gačovských skál ....

chata Piecky Chata Piecky
Jej názov je odvodený od niekdajšej píly a ešte dnes je tu možno nájsť niekoľko pôvodných zrubových ....

privat Cassiopea Privát Cassiopea
Ubytovanie Cassiopeia sa nachádza v južnej časti Národného parku Slovenský raj v obci Mlynky ....

Kláštorisko Kláštorisko
Klaštorisko -jediné turistické stredisko vo vnútri Slovenského raja je aj významnou archeologickou lokalitou....

slovensky_raj

Východiskový bod : Dedinky

Planinami Slovenského raja

Dedinky – Geravy – Glac – Malá poľana – Palc – Píla – Podlesok

Poloha : Slovenský raj(západ)
Východiskový bod : Dedinky, zastávka SAD, zastávka ŽSR
Cieľový bod : Podlesok, zastávka SAD, parkovisko
Časový rozvrh : Dedinky – Geravy 3/4 hod. – pod Suchým vrchom 3/4 hod. – Glacká cesta 1/4 hod. – Glac 1/4 hod. – Malá poľana 1/2 hod. – Palc 1 hod. – Píla 1/4 hod. – Podlesok 1 hod
Spolu : 4 3/4 hod
Prevýšenie : 482 m

Náročnosť : stredne náročná trasa. Namáhavý je strmý výstup na planinu Geravy, ostatná časť túry vedie pohodlným terénom. Orientácia je vďaka dobrému značkovaniu jednoduchá, zvýšenú pozornosť však treba venovať viacnásobnej zmene farby turistických značiek.
Popis trasy : trasa spájajúca obec Dedinky s rekreačnou osadou Podlesok prechádza turisticky lákavým lesným a lúčnym prostredím dvoch najvýraznejších planín Slovenského raja. Najprv vedie po okraji planiny Geravy, neskôr smeruje po Glackej ceste u cez planinu Glac. V závere vchádza do doliny Veľkej Bielej vody a končí sa v Podlesku. Začneme v Dedinkách (795 m), odkiaľ sa vydáme po zelenej značke (5723) severovýchodným smerom. Pôjdeme hore obcou popri kostole a neskôr cez lúky pod Gačovskou skalou. Chodník ďalej vedie strmo hore lesom popod sedačkovú lanovku. Miernejším stúpaním v závere sa dostaneme na okraj planiny Geravy (1 032 m). Od rázcestia pri vrcholovej stanici lanovky pokračujeme severozápadným smerom po červenej značke (0910). Prvá časť cesty vedie cez lúky spolu so žltou značkou. Na okraji planiny odbočíme doprava a pokračujeme lesom po červenej značke (0910). Lesná cesta traverzuje po západnom svahu planiny. Neskôr po chodníku klesneme k rázcestiu Pod Suchým vrchom (930 m), kde odbočíme doprava. Pokračujeme pohodlne po Glackej ceste, neskôr po chodníku, stále však po červenej značke. Od rázcestia Glacká cesta (895 m) sa začína krátke stúpanie na planinu Glac (990 m). Na lúčnej planine minieme studňu a bývalú horáreň a prejdeme do zalesneného zvlneného terénu. Neskôr opäť prídeme do lúčnatej časti – k rázcestiu Malá poľana (990 m). Na tomto mieste opustíme Glackú cestu a vyberieme sa dolu a doľava po červenej značke (0910). Zostup pokračuje po hrebeni Palc v, z ktorého je pekný výhľad do okolia tiesňavy Veľký Sokol. Zalesneným úbočím zídeme k rázcestiu Palc (868 m), kde odbočíme doprava na žltú značku. Lesnou cestou sa dostaneme do osady Píla (581 m) v doline Veľkej Bielej vody. Príťažlivú tvár tejto riečnej doliny tvaru písmena V vytvárajú zalesnené svahy a široké lúčne dno s potokom. Pokračujeme pohodlne po zelenej značke (5724). Prejdeme cez osadu na asfaltovú cestu a vyberieme sa doprava a dolu po okraji doliny. Neskôr opäť odbočíme doprava na chodník vedúci popri potoku. V zúžení doliny prejdeme krátkym kaňonovitým úsekom Tesnina zaisteným technickými pomôckami. V jeho závere vystúpime z lesa do otvorenej krajiny na okraji Hornádskej kotliny. Popri potoku prídeme do osady Podlesok (550 m).

1.Glacká cesta pôvodne trasa obchodnej cesty spájajúcej Gemer so Spišom vedúca približne severojužným smerom planinou Glac. V jej časti nad Malým Zajfom sa nachádza Dukov most. Na Glackú cestu vyúsťujú viaceré značkované turistické chodníky. Z úseku vedúceho Malou poľanou sú veľmi pekné výhľady na Havraniu skalu.
2.Palc hrebeň oddeľujúci Veľký Sokol a Piecky s veľmi peknými výhľadmi. Červená turistická značka zo Spišskej Novej Vsi do Vernára a ďalej Nízkymi Tatrami viedla pôvodne údolím Veľkého Sokola a vzhľadom na nevyhnutnosť prechodu tiesňavami iba jedným smerom – proti toku, značku preložili na hrebeň Palcu, čím sa umožnil obojsmerný prechod.