slovenský raj
husky logo

Partneri AHS :

HUSKY
výrobca kvalitného outdoorového oblečenia, batohov, spacích vakov a stanov.

DAJAMA vydavateľstvo
sa od začiatku svojej existencie venuje propagácii regiónov Slovenska a vydávaniu publikácií o jeho geograficko-historických oblastiach.

Krásy Slovenska
Turisticko-vlastivedný časopis pre tých, ktorí majú radi turistiku, cestovanie a neustále objavovanie Slovenska.

vytlačiť stránku

Ubytovanie :

penzion Patierna Penzión Pastierňa
Navštívte vyhľádavaný penzión na okraji obce Dedinky, obklopený galériou Gačovských skál ....

chata Piecky Chata Piecky
Jej názov je odvodený od niekdajšej píly a ešte dnes je tu možno nájsť niekoľko pôvodných zrubových ....

privat Cassiopea Privát Cassiopea
Ubytovanie Cassiopeia sa nachádza v južnej časti Národného parku Slovenský raj v obci Mlynky ....

Kláštorisko Kláštorisko
Klaštorisko -jediné turistické stredisko vo vnútri Slovenského raja je aj významnou archeologickou lokalitou....

slovensky_raj

Vhodná pre : cestný bicykel
Farba cyklotrasy : zelená
Druhy ciest : štátna 1.triedy

Charakteristika trasy a krajiny : svojim profilom a dĺžkou nenáročný úsek cyklotrasy Dobšinská ľadová cesta vedenej z Dobšinej do Dobšinskej Ľadovej Jaskyne. Nami popisovaný úsek naväzuje na cyklotrasu (žltá značka) z Dobšinskej Maše resp. z Dediniek alebo Mlynkov. Je vedený štátnou cestou I. triedy (!), preto treba venovať zvýšenú pozornosť cestnej premávke. Prechádza krajinou Slovenského raja v jeho južnej časti. Krajinársky veľmi príťažlivý a zaujímavý úsek cyklotrasy s panoramatickým výhľadom v lokalite Voniarky-Pod Čižmou.
Atrakcie cyklotrasy : NÁRODNÝ PARK SLOVENSKÝ RAJ: prírodné zaujímavosti a atrakcie (Stratenský kaňon, Srnčie skaly, Dobšinská ľadová jaskyňa); STRATENÁ - kostol
Popis trasy : z rázcestia cyklotrás a peších chodníkov Pod Čižmou – Voniarky dlhým zjazdom smerom na Stratenú po štátnej ceste I. triedy - na križovatke štátnych ciest na konci zjazdu pod železničným mostom odbočiť doľava (na pravej strane pozostatky pražia¬cej pece na železnú rudu z 20. stotočia - zvyšky múrov; neskôr ranogotický kostol) - cez obec pohodlne k cestnému tunelu - pred tunelom odbočiť doprava do krajinársky hodnotného a turisticky atraktívneho Stratenského kaňonu - na križovatke ciest (vľavo cestný tunel) odbočiť doprava znovu na štátnu cestu I. triedy - dolinou Hnilca veľmi miernym stúpaním ku križovatke ciest a cyklotrás Krivian (vpravo Srnčie skaly) - na križovatke možnosť pokračovať do sedla Kopanec a na Podlesok po modrej cykloturistickej značke (viď popis cyklotrasy - Za severu na juh Slovenského raja), alebo pokračovať do Dobšinskej Ľadovej Jaskyne s možnosťou prehliadky Dobšinskej Ľadovej jaskyne, národnej prírodnej pamiatky (overte si otváracie hodiny).